Dinner & Suprisevisit

Hej!
Idag var det två stora prov i skolan, men förhoppningsvis gick det bättre än förra gången. ;-) Efter skolan följde jag med Anna och några andra vänner från skolan för att försöka få en biljett till en typ av slags kabuki-föreställning. Eftersom de andra är här på skolvisum så fixade slolan gratis biljetter till dom, men eftersom jag endast stannar här totalt i 3 månader är jag här på turistvisum och får därför inte den lyxen tyvärr. Så därför bestämde jag mig att försöka köpa en egen biljett istället, men självklart var det slutsålt!
Som tröst gick vi och åt lite mat på restaurang innan vi skiljdes åt och jag gick hem. Efter en timme hemma hör jag plötsligt en man ropa "god kväll" på japanska vid hallen, vilket jag tyckte var lite konstigt eftersom våra japanska inneboende aldrig brukar prata överhuvudtaget. Sedan knackar någon på min dörr? Jag öppnar och där står våran husvärd som är en utav de snällaste japaner jag mött här i japan. Vi hade redan snackats vid i morse när han kom över med några extra "madrasser" till Evelina som hon ska ha när hennes syskon kommer på besök nästa vecka. Han hade tidigare berättat om en liten fest han tänkte anordna på lördag morgon och hade nu kommit tillbaka för att ge oss mer information + erbjuda oss bilskjuss ifall vi var intresserade. Och självklart var hi det! Så på lördag kommer mycket roligt hända! Först strandfest på morgonen, sen ska vi snabbt hem, byta om och dra vidare på en klasskamrats spelning på en pubb. Efter det blir det ut och klubba för första gången i japan där det ska va specialteama av något slag. Ska bli spännande :-D Hoppas att alla mår bra där hemma! Saknar er, men vi snart snart igen!
 
mvh victoria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0