Amanda i Japan!

Nu tänker jag copycata Anna lite med rubriken men men så går det om man snor min ide, hehe^^ Äntligen har jag bestämt mig för att ta tag i det här med bloggandet och skriva om varje underbara dag av min resa! Täänkte göra det mer spännande för er och bara lägga ut ett inlägg om dagen också så att ni orkar läsa allt :D
 
Påväg till Japan, 9 Juli
 
Idag skulle jag äntligen åka till Japan!! Planet gick 14.10 så behövde inte gå upp så jättetidigt som tur var. Blää vad jag hatar att packa förresten!! Måste typ vara det absolut värsta att göra speciellt när man ska vara borta i 5 veckor och inte har någon aning om väder och vad man behöver ha med sig. Hade dock pratat med Johan som också är i Japan och han sa åt mig att skita i alla varma kläder så där försvann halva min packning :D Slutade ändå på något konstigt sätt med att min packning var överfull.. Verkar inte som att jag får shoppa något i Japan då XD


Hela min resa började ju bra också.. Först fick jag (mamma) betala övervikt för min väska som vägde 27kg och gränsen var 23kg, hehe där försvann 80€ om någon vill veta vad det kostar att packa för mycket. Sen började det tjuta om mig när jag gick igenom säkerheten och de var tvungna att vistera mig, alltid trevligt med någon som tar överallt på en XD Kom på efteråt att det måste varit min dumma piercing som förstörde för mig.
 
Tog planet till Helsinki, Finland sen och det gick hur fort som helst, bara 45 minuter så jag hann knappt märka att vi lyft förrän det var dags att landa igen. Att det inte kunde gå så fort till Japan också..
 
Träffade i alla fall lite vänner på flygplatsen! :D Marc, Sophie och Quentin från Belgien, Catharina från Norge och Jozef från Slovakien som skulle vara med på lägret sen. 
Var lite stelt i början men vi började prata om massor ändå och jag blev jättelycklig när jag insåg att jag kunde prata svenska med Catharina och hon svarade på norska och jag kunde förstå det :D Vi hade världens bästa flygning också! Först satt vi alla utspridda men typ halva planet var tomt så vi alla kunde flytta längst fram och få hur många platser vi ville. Jag hade två egna platser vid fönstret och Marc snodde en hel rad med fyra platser som han låg och sov på.
 
Hela resan tog ungefär 9,5 timme vilket var väldigt segt och jag kunde inte sova något under hela den tiden. Men vi pratade, jag lyssnade på musik och vi hittade en jättegullig japansk liten kille som stirrade på oss men vågade inte prata med oss. Jag försökte dock prata lite japanska med honom och det funkade ganska bra fast vi insåg att han kunde bra engelska sen när vi bjudit honom på godis och han svarar ”Thank you”. Han började leka med oss efter ett tag i alla fall och han bjöd oss på massa godis och körde sin pärlplatta på våra huvuden, såå himla gullig :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0