Anna i Japan!

Dag 28 (31/7-2012)

Kl.22:30 – Idag har vi suttit i bilen 90% av dagen. Vi åkte hemifrån runt halv 11 och kom hem för  20 minuter sen. Så har suttit i en bil i nästan exakt 12h. Hade i alla fall fin utsikt då vi åkte i bergen som är helt täckt av skog. Det är skitvackert där. Vi stannade vid några olika platser på vägen också. Första platsen var ett vattenfall, andra platsen trodde jag skulle ligga på andra sidan av hängbron men efter att ha gått över den läskigt skakiga bron gick vi tillbaka, så antar att andra sevärdheten var bron. En av hundarna blev dock stucken av ett bi och hade jätteont. Som om hängbron inte var farliga nog, de måste också ha farliga bin på sig.
 
Efter bron åkte vi till ett tempel som hade minst 1km långa trappor….eller i alla fall 100m. Var inte kul att gå upp för.
 
Till middag åt vi på en kinesisk restaurang och jag fick bl.a gyoza eller dumpling. Var osäkert på vilket det var då det är samma sak bara att det heter olika saker beroende på vilket land det kommer ifrån. Eftersom det serverades i Japan heter det nog Gyoza, men då det var en kinesisk restaurang så räknas det kanske som dumpling. Svårt det där. Upptäckte också att jag faktiskt förstår vad mannen säger i min nya värdfamilj. Yay första mannen jag förstår på en månad! Och japaner frågar alltid så konstiga frågor. När de vill lära känna dig frågar de först normala frågor som namn och ålder, men sen vill de också veta vilken blodtyp jag har. Börjar starkt misstänka att de är här alla vampyrer lurar.
 
Upptäckte idag också på en av Racoon Dog-statyerna att två stora kulor hänger på den…. Hoppas inte statyn jag köpt åt syrran också har så för då skulle jag bara dö av skratt, och jag är för ung för att dö. Är ganska otroligt också att jag inte upptäckt det här förrän nu en månad efter, så kanske bara var statyn utanför affären jag såg den i som hade hängkulor. Ska undersöka det här mera.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0