Vi har åkt till Norge

Vi har nu börjat inleda steg 1 i vår plan att komma till Japan, vilket är att först åka till Norge och bli rika! Så jag (Anna) och Amanda åkte för 4 dagar sen hit till Norge med varken jobb eller lägenhet. Lägenhet skulle vi skaffa åt oss och tre andra som kommer ner sen.
Dag1 gick vi på lägenhetsvisning och blev erbjuden lägenheten, dag2 letade vi jobb, vilket vi också gjorde under dag3 men då gick vi även till en till lägenhetsvisning där vi fick en lägenhet som vi tackat ja till. Vi blev också inkallade till en arbetsintervju tills på måndag. Så saker rullar på rätt bra här i Norge, även om vi kämpat hårt för att det ska hända. Vi skaffade också ett bibliotekskort igår då jag varit dum nog att glömma mitt personbevis hemma vilket man behöver för att skaffa personnummer, men med bibliotekskort är det bara att betala 2nok på biblioteket så fick jag mitt papper.
Innan vi gick till biblioteket och skaffade mitt personbevis på det sättet var vi nära på att köpa en skrivare som såldes för riktigt bra pris. Tur att vi inte spontanköpte det.
 
Kanelbullens dag var i torsdags! Vi var självklart tvungna då att åka till Ikea och köpa 4 bullar för 20nok. Allting är inte så hemskt dyrt här i Norge alltid. Vi lyxade till det lite också med té och raviolli.
 
Rödlysena i Oslo är förresten dubbelröda. Varför? INGEN ANING! Men det funkar iallafall, vi vågar knappt gå över då det inte bara är rött, utan DUBBELrött....

Oslo är en förvånansvärt fin stad. Om man bor här måste man definitivt ta en promenad på kvällarna.
 
Jupp troll finns i Norge. Jag visste det! Nu blir det trolljakt!
 
Enda negativa upplevelsen här än så länge är när jag fick en megafull fyllo som varierade mellan att däcka på mig och stå på knä och be om mitt nummer.....i en halvtimme... FML >.< Han skulle ha stalkat oss hem också om det inte vore för att en snäll gubbe sa åt honom att ge fan i oss, vilket fick fyllot att börja bråka med honom istället och vi fick tid till att fly. Yay för norska gubbhjältar! Och buuuu för douchiga kompisar som Amanda som bara satt och skrattade bredvid och tog foton på det hela iställer för att hjälpa till.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0