Shin-Ôkubo - Korea Town!

 
Hej alla läsare!
 

Efter Akihabara avslutade vi dagen i Shin-Ôkubo, även känd som Tokyos "Korea Town" fick jag reda på idag. Vårt lilla gäng på 5 personer blev snart 14 stycken när vi gick och mötte upp Annas kompis kompisar.13 stycken svenskar och en stackars liten japan klev in på en liten resturang i Korea Town som lyckligtvis hade plats för oss alla. Vi alla befann oss i japan av olika anledningar, vissa studerade som oss, några var endast här för en weekend-resa. Sen var det några också som hade i uppdrag att skriva en C-uppssats till Universitetet. Jag har aldrig tidigare smakat koreansk mat, men gud så glad jag är att jag gjorde det! Var bland det godaste jag har ätit på hela veckan! Kommer tyvärr inte ihåg vad rätten hette, allt har ju så svåra namn här. Jättelyxigt ställe i alla fall, det kom till och med fram en servitör som stekte köttet och löken åt dig vid bordet, sen tar man ett salladsblad och lägger på massa saker, ungefär som när du äter tacos! Som sidrätt fanns det en slags... ja jag vet vet inte vad jag ska kalla det, en raggmunkspannkaka kanske med extra kryddning? Och den var JÄTTEGOD!
 
 
 
 
 
 
En riktigt rolig detalj var att servitören gav oss varma och fuktiga handukar innan maten när vi precis hade satt oss ner. Vet inte om det var mest för att tvätta av händerna innan maten eller för att värma dom, men efter en promenad i spöregnet utanför så var det superskönt med en varm liten handuk som man kunde krama fingrarna om. ;)
 
 
Sen så fick alla en sån här supersnygg haklapp också, detta är vad jag kallar survice!
 
 
 
 
 
 
 
I bakgrunden spelades bara superbra K-poplåtar ifrån band så som:
f(x), BigBang, SHINee, Wonder Girls, 2NE1, & massa fler!
KAN DET BLI BÄTTRE?
 
 
Nepp kanske inte, regnet föll fortfarande över Tokyo när vi hade ätit klart....
 
 
Vi hoppas på bättre väder imorgon!
 
MVH Victoria
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0