Tatuering? Nepp

Hej, ville bara skriva ett snabbt inlägg om någonting jag, som är mycket piercad och så, uppskattar väldigt mycket om Japan. De är väldigt mycket emot tatueringar här i Japan. Man får exempelvis inte bada Onsen och besöka vissa ställen om man har en tatuering. Detta pga att tatueringar kopplas till Yakuzan, den japanska maffian. Men japanska ungdomar har hittat ett sätt runt det där och det är därför många som har strumpbyxor där det ser lite ut som att man har en tatuering. Och det tycker jag är helt awesome för att då kan jag gå runt med snygga mönster på mina ben men ändå få uppleva allting Japan har att erbjuda då de bara är att ta av strumpbyxorna så är jag ren. Japan for the win <3

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0