middag

Farmor undra vad för slags mat jag brukar äta här i japan. Det är lite olika, oftast blire take out från nån resturangkedja, men idag bestämde jag mig för att våga på att mixa lite i köket själv. 90% av allt jag har lagat själv nu när jag bort hemmifrån i norge och japan, har min mat innehållit curry. För jag ÄLSKAR CURRYYYYY!!! Hur kan man INTE älska cyrry??

Så dagens måltid innehåller självklart som vanligt curry! Jag började med att steka lite bacon, sen lite currypotatisbullar. Stekte hackade morröter, lök och potatis. Mixa med lite ris och blandade alltsammans med två kokta ägg. OCH lite salladsblad var faktiskt inblandat där också, så lite vitaminer fick ja i mig haha ;-)

Nu ska jag fortsätta vara social med mina roomis här vid matbordet.





mvh victoria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0