Anna i Japan!

Dag 27 (30/7-2012)

Kl.22:30 – I förregår hade Lions Club en stor fest som de kallade för festival, och vi dansade Bon Odori-dans i våra yokattas. Det var kul, lite jobbigt bara att dansa i de små träskona och de varma kläderna, men att se skylten när man kom in där de använt google translate gjorde det hela värt det XD
 
 
Var lite roligt att på hotelet vi bodde på igår så fick killarna än en gång sova på golvet medan vi tjejer fick sängar. Älskar att vara tjej!
 
Igår slutade lägret och jag och mitt tjejgäng storböla och fick alla andra omkring oss att också böla. Suger verkligen att vi alla ska komma från olika länder och kontinenter i världen, vi kommer troligtvis aldrig mer träffas då. Dumma internationella ungdomsläger som för ihop oss med awesome människor och sen skickar hem oss. Fy på dem! Så nu saknar jag mina tjejer och resten av mitt festgäng. Vi lyckades i alla fall få en sista bild på oss alla tillsammans.
 
Vår sista aktivitet var Ikebana, vilket är ”flower arrangement”. Undertiden alla försökte ta fram sin konstnärliga sida och göra någorlunda bra, tog killen från Slovakien fram sin kreativa sida vilket blev….intressant.

 
Vi alla trodde vi skulle ha fram till kl.16 tillsammans, men våra värdfamiljer kom till slutfesten som började kl.11 så vi alla satt i separata bord med våra värdfamiljer och vi fick knappt prata med varandra alls. Var antagligen därför alla började böla. Det delades också ut priser om vem som varit vem i lägret, alla fick inte men de som fick förtjänade det i alla fall…nästan.. Mest välförtjänta priset gick till tjejen från Israel, som röstades ut till ”Lägrets sötaste”. Hon är så söt att man kan äta upp henne!!
 
Hemma hos en av mina värdfamiljer kollade vi på TV och drack. Märkte att min värdfamilj ville testa hur mycket jag kan dricka innan jag blir full för när jag var den enda nyktra efter två små öl så tog de fram brandyn och rödvinet. Efter nästan en hals flaska vin, två glas brandy och två öl erkände jag tillslut att jag började bli lite snurrig. Var egentligen full långt innan dess men måste ju låtsas vara en viking här. På TV gick det ett ganska roligt program om en japansk tjej  som med feta påmålade ögonbrun och skolkläder åker runt i världen. Den här gången var hon i Kambodja och fick bl.a testa att äta orm, vilket såg väldigt kul ut för hon var livrädd för ormar så att stoppa en i munnen var hon lagom glad över. Efter den serien visades Narnia, men japansk TV är ibland så awesome så de skippar början och hoppas direkt till äventyret har jag märkt. Så efter en snabb resumé om början så började filmen direkt med att den lilla flickan hamnar i Narnia. Alla TV-kanaler borde göra så.
 
Flyttade idag till en ny värdfamilj. De är lite underliga för att vara japaner för de är inte skygga av sig att gå in i mitt rum i underkläder och börja prata med mig, och de är väldigt kramiga av sig, vilket jag aldrig har träffat en japan som är. Så det här kommer bli två intressanta dagar. Kom tillbaka precis från farvälfesten med Lions Club där det än en gång blev karaoke och 5-rätters middag. Jag lyckades i alla fall hitta en engelsk låt, ABBA har de ju överallt i världen, så sjöng ”Thank you for the music”. Yay! Ska sova nu, har lite ångest för min chef ringde mig och tydligen har jag bara sökt ledighet till idag. Så kommer nu få en veckas icke-godkänd frånvaro. Fan >.<
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0