Annas sista dag i Japan :(

Sista dagen (2/8-2012)

 
07:00 - Är påväg hem nu. Sitter i Frankfurt och ska vänta här i 5h till innan mitt plan går. Resan hit var inge vidare. Mellanlandade i Kina och var fast där i 6h. Tyckte det var lite kul däremot att jag hittade en bankomat där som inte gav ut kinesiska pengar. För vad ska man med kinesiska pengar till i Kina?
Min fönsterplats jag valt på 11h flyget hit till Frankfurt från Peking visade sig inte alls vara en fönsterplats, utan bara en platt väggplats. Det var verkligen en riktig skitplats då det fanns ingen liten mini TV som det alltid brukar finnas på de här långa resorna, de hade istället en större TV i mitten, men jag satt så långt ut att jag bara såg hälften av skärmen. Hade oturen att sen också få ont i magen av maten, tror inte att den var dålig eller så, troligtvis var det bara inte en sån bra kombination att äta nudlar och sen sitta stilla i ytterligare 10h. Så har haft ont nu hela resan men självklart gick det över så fort jag ställde mig upp. Det känns alltid så surt att upptäcka försent att man kan stoppa sitt lidande genom att göra något så enkelt som att ställa sig upp. Till frukosten kunde man välja mellan porrige eller omelett, var inte sugen på ägg så valde porrige, vilket var ett stort misstag då jag inte visste vad det var, och är fortfarande osäker. Det var nån vit gegga som smakade just vit gegga. Gröt var det ju knappast. Fick ett konserverat ägg till också som inte smakade alltför dåligt faktiskt, smakade bara salt.

På planet kollade jag igenom en tidning och tyckte det var lite kul att se att Nicolas Cage fortfarande gör karriär i Asien. Det var inte igår man såg honom.

 
Sista natten i Japan fick jag knappt någon sömn då min värdfamilj av någon anledning hade deras dotters chihuahua över, och den skällde precis hela natten. Dagen blev däremot bättre för dottern kom sen över med hennes ofattbart söta små barn och vi vek alla origami tillsammans. Däremot var jag rädd att jag sen skulle missa planet. Vi kom i god tid till flygplatsen och checkade in, men sen satt vi där i 2h och väntade på att alla mina värdfamiljer skulle komma så att de kunde säga farväl. De här jag hört om att japaner alltid är i tid har jag upptäckt verkligen bara är en myt, har inte upplevt en enda japan här komma i tid. Försökte säga till min värdfamilj att jag hade lite bråttom eftersom det senast tog mig över 1h att komma ut ur Kansai flygplats, så att komma in ville jag inte ens tänka på. Märkte att flygplatsen ligger på en helt egen liten ö, så det är ett väldigt stort område som jag inte vill komma vilse på. 25 minuter innan de öppnade boardingen kom äntligen sista värdfamiljen, vi tog ett snabbt foto tillsammans och sen sprang jag till mitt flyg. Hade tur med att säkerhetskontrollen gick problemfritt, när jag däremot sen skulle visa upp mitt pass för att gå vidare ställde jag mig bakom en man och tänkte att det här nog också skulle gå snabbt. Fast sen kom hela hans familj och ställde sig med honom och man fick bara gå en och en så den processen tog ett tag. Tog ett snabbt tåg till min terminal och hann faktiskt i tid. Wohoo! De här blir sista gången jag någonsin bor med en värdfamilj. Trots de roliga stunderna så klarar jag inte av att bli behandlad som ett barn och behöva lyda en familj till den punkten att jag nästan missar mitt plan. Aldrig mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0