Victoria anländer till Norge för första gången!

 
 
Heeej alla läsare!
 
Som ni vet så har vi bestämt oss för att resa till Norge i hopp om att tjäna lite snabba pengar som kan hjälpa oss till Japan. Igår anlände jag (Victoria) hit för första gången tillsammans med Evelina och har nu gjort mig riktigt hemmastad här. Idag har vi hunnit med massor! Jag gick upp tidigt och skura och städa badrummet, sen när resten vaknat åkte jag, Evelina och våran rumskamrat Alexander ut på jakt efter jobb. Alexs mål är inte Japan, men han bor med oss och är en barndomsvän till mig. Amanda åkte och provjobba på ett cafe och Anna hade en ledig dag hemma från jobbet och spenderade istället sin dag med att plugga lite matte som hon nu har börjat studera på distans.  
 
Vi hann även med ett snabbt litet besök på den norska arbetsförmedlingen "NAV" för att samla lite tips om hur vi lättare skulle få jobb. Vårt jobbsökande har hittills gått posetivt frammåt och jag har endast varit här i en dag. Han på arbetsförmedlingen sa att vi troligtvis skulle få jobb inom en vecka eller två och om vi mott all förmodan inte skulle ha fått det skulle gå tillbaka till honom.
 
Just nu tänker jag äta lite rester till middag, en god pastacurry som jag har blandat  ihop själv med lite köttfärs. Efter det ska vi nog ha lite tjejkväll här och måla naglarna nu när Alex har åkt till Svergie under helgen för att träffa familjen.
 
 
 
Skriver mer imorn!
MVH Victoria ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0