Fail at Sky Tree, but we have fun anyway!

 
Okej allihopa! Nu skriver Victoria här igen!
 

Idag drog jag och min nya kompis Alexandra till Sky Tree, som är det högsta tornet i världen i hopp om att få åka upp till toppen och få oss en titt på staden ovan molnen, men ibland går det ju såklart inte alltid som man har tänkt... När vi kommer dit för att köpa biljetter får vi veta att man måste stå i kö i cirka 5 timmar med kölapp och då är det inte ens säkert ifall man får en biljett upp till toppen! Så efter en stunds fundering bestämde vi oss för att droppa det, men några snygga bilder fick vi i alla fall på den coola attraktionen som var tvungen att vara så populär! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen efter besöket vid Sky Tree gick vi för att köpa lite gott att äta på vägen tillbaka mot city. Hade egentligen tänk köpa en slags isglass eftersom det var så varmt, men som ni vet så har man ju lite svårt att läsa på förpackningarna här haha,  så det blev till min överraskning en voffelglass istället. Fast det var inte så dåligt det heller, den var till och med väldigt god!
 
 
 
Sen hände en rolig grej precis innan vi skulle gå ner till tunnelbanan. Jag ville ta en sista bild av Sky Tree innan vi åkte iväg och så börjar en kille posera framför kameran utan att varken jag eller Alexandra lägger märket till det. 
 
 
Sen får jag och Alexandra för oss att även fotografera den här coola guldmunken. Vi har fortfarande inte lagt märket till att han har ställt sig framför alla våra foton. Här springer han fram framför min kamera igen. 
 
 
Tillslut så upptäcker vi honom och vi alla börjar asgarva! Även hans kompisar som står vid sidan. "Mo ichi do!" Ropar jag till honom, vilket betyder "En gång till" och jag och Alexandra leker Top Model med honom ett tag. 
 
 
 
Sen så slänger han en slängpuss till adjö och och jag slänger en tillbaka innan vi går skrattandes iväg.
 
 
Vi valde att åka till Shibuya igen för att möta upp Anna och Robin för lite shopping innan middag på buffé. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen blev det ju som sagt middag på buffé vid ett ställe i Shinjuku, där vi även mötte upp Dompan som vi kallar henne. Ännu en av Annas kompisar som har studerat japanska här i ca 9 månader och är vår personliga guide.
 
 
Fanns inte så mycket mat att välja på tyvärr dock. Buffén bestod mest av sockersöta saker som tårta och glass, men den middagen som fanns var såklart god. Blev potatisklyftor, majs och lite pasta med bacon i. Till dricka blev det melonläsk. En super god dryck jag nyss har upptäckt här borta!
 
 
 
 
Efter maten började vi vandra igenom Shinjuku i jakt efter en "pyurukura" En speciell fotomaskin som är väldigt populär bland ungdommarna här i japan. Vi tog även bilder tidigare i veckan, men vi var sugna på att göra det igen eftersom det är så otroligt roligt! 
 
 
På vägen hittade jag denna coola byggnad med ett litet slott uppe på toppen. Först trodde jag att det var ett av de där kända Love Hotels som alla pratar om, men det visade sig vara en karokebar istället hahah, men tillslut hittade vi rätt i alla fall. 
 
 
 
 
 
 
Sen var dagen slut för denna gång! I morgon börjar de riktiga lektionerna på japanska skolan. Har redan haft uppropp, info möte, test lektion och ect, så nu ska det bli kul att börja studera ordentligt. Även om det har varit kul att hänga ute varje dag och hittat på crazy stuff to do. Vi får se hur mycket sånt vi hinner beroende på hur mycket läxor vi får.  
 
See ya! 
MVH Victoria
 
   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0