Anna i Japan!

 Dag 29 (1/8-2012)
Kl.21:30 – Har de senaste dagarna haft lite ångest över hur jag ska kunna få hem allt. Har fått så mycket presenter här att det kändes omöjligt att få plats i bara tre väskor. Men satte äntligen igång med packningen idag och lyckades precis få igen två väskor med hårt våld, upptäcker förstås då att jag inte vet var min mobil är så blev att packa upp båda väskorna igen. Så typiskt. Andra gången gick de inte lika bra att packa, resultatet blev att allting skulle absolut inte få plats i bara tre väskor. Det blev inte heller bättre sen när min värdfamiljsmamma äntligen ville åka och shoppa med mig. Hon och hennes dotter köpte hur mycket presenter som helst åt mig plus en ny handväska för att min gamla skitväska håller på att gå sönder igen. De är så snälla! Blir verkligen bortskämd här. Jag köpte också lite kläder då jag hittade en affär som delade samma namn som min syster, så var ju tvungen att köpa nåt gulligt åt henne där. Allting var i storlek 0 så självkänslan sänktes lite där och jag vågade inte prova någonting för mig själv förutom en töjbar tröja som jag kanske när jag gått ner några kg i framtiden kan ha. Är ju inte tjock men i de där kläderna syns det verkligen att man inte är en storlek 0.

Köpcentret hade också en jätterolig grej som man skulle ställa sig framför och sen valde TV-skärmen vad man skulle passa i. Åt mig valde den bara farmorkläder så den såra mig lite.

 
Har för övrigt hört att Japan är jätte säkert och folk har sagt till mig här att det är det säkraste landet i världen för en tjej att gå ensam på gatorna under natten. Men blev ändå förvånad i morse när jag och en värdfamilj jag var med då var och handlade, och hon lämnade sin hund utanför, och för att inte knuten på kopplet skulle gå upp så la hon sin handväska och lämnade den där. Jag skulle aldrig lämna min väska så där! Oavsett om det är Japan, kommer nog aldrig känna mig SÅ trygg i det här landet att jag gör så. Det som gör mig otryggast är nog de kassa bildförarna som landet kryllar av. När jag skulle byta värdfamilj i morse körde vi nästan över en tjej som satt stilla på hennes moppe framför oss. Jag som ville skaffa MC-körkort innan jag flyttar till Japan så att jag kan åka runt här, men inte en chans att jag gör det nu med så dåliga bildförare att man är i risk att bli påkörd fastän man står stilla vid ett rödljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0