Anna i Japan!

Dag 22 (25/7-2012)
 

Kl:11:30 – Det blev inte mycket sovande i natt heller. Vi festade på rummet igen och hade en av de roligaste nätterna hittills tycker jag, men idag känns det lagom roligt. Men åker just nu på en buss som vi har åkt på i 3h, så jag har sovit några timmar. Hoppas det blir mer festande ikväll. Vi alla har börjat få panik nu när det bara är 3 ½ dag kvar som vi har tillsammans, jag vill inte lämna dem!

Igår klädde de oss i Yokattas och vi fick vara med på en teceremonie. Äkta grönt te är dock inte gott och jag gillar inte heller de små godbitarna man ska äta till, men nästan alla andra gillar dem så antar att de bara är jag som har dålig smak. Efter teceremonien fick vi också veta att vi fick det vi hade på oss, så nu har jag en Yokatta, YAY! Snyggast i yokatta var nog tjejen från Israel, hon är så otroligt söt!
 
På kvällen åkte vi till Tenjinfestivalen. Jag och tjejerna klädde upp oss extra fint för att vi hört att det var skitdyrt att åka med den här båten, så då antog vi att det skulle vara en kryssningsbåt eller nåt. Men nepp, det var en brygga som blev puttad av en båt. Men vi hade kul ändå och det är alltid kul att klä upp sig. Tjejerna lärde sig också ett nytt japanskt ord så de skrek ”kombawa” (God kväll) till alla. Så vi har bestämt oss för att inte lära dem mer japanska.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0