Anna i Japan

Dag 15 (19/7-2012)

 

Idag har det inte hänt så mycket. Bytte värdfamilj tillbaka till min första, men ska bara bo här en natt för imorgon börjar mitt läger. Wiiiie!!! Och min nuvarande värdfamiljsmamma lagade också min väska som gick sönder igår. Är en riktig skitväska jag köpte från Ebay som bara kostade runt 90 spänn, men den är så fin så fortsätter ändå använda den fastän den går sönder hela tiden. Lyckades igår i alla fall rädda den genom att använda en knytgrej med Billiken på, han är verkligen guden över hur saker borde vara, och väskan borde alltid få sitta på min axel, vilken han ordnade. Det är alltid bra att samla på sig knytgrejer när man är bortrest och har skitväskor som man vet kommer gå sönder.

Jag och mamman gick sen till en affär som hade en djuravdelning med massa söta hundvalpar och allt möjligt. När jag flyttar hit får jag aldrig gå in i en sån affär för jag kommer bara vilja köpa alla. Man får så dåligt samvete annars eftersom affären tvingats sänka priset på vissa valpar då de inte lyckats säljas än. Stackar valpar som ingen vill ha :( Däremot såldes också stora skalbaggar som man kan ha som husdjur. USCH!! Det var mindre mys.

Gick sen med tolk och plockade en melon och tomater från hans land, och gick hem till honom och åt melonen samtidigt som vi kollade på Sumobrottning på TV. Det var mumsigt, även om melonen var varm. Tycker det är lite roligt också vad japanerna anser är svalt. Min tolk sa nämligen att jag måste ha en lite tjockare tröja på mig imorgon för att det ”bara” kommer vara 30 grader, istället för 36 grader som det var idag. Gillade däremot hans lilla vaggande lilla plaststatyblomma som det stod ”I smile because I have no idea what’s going on”. Det beskrev PRECIS hur jag har haft det hela resan XP

 

På vägen hem sen gick vi till stadens lilla tempel som låg precis i närheten. Det var jättelitet och var omringat av massa stenar, precis som alla tempel, men jag har aldrig tidigare förstått vad det är. Idag berättade min tolk att det är folk i staden som har sponsrat till att bygga det lilla templet, och därför får sitt familjenamn skrivet på dessa stenar. Min tolk håller här stenen som hans far ordnade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0